KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
JIŽNÍ ČECHY
  Dopravní přístupnost
Informační centra
Města a obce
Osobnosti a rodáci
Destinační management
 
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
  Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Katalog KUDY Z NUDY
Aktivní dovolená
 
PAMÁTKY A ZAJÍMAVOSTI
  Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
 
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
  Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
 
LÁZEŇSTVÍ
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
KONGRESOVÁ TURISTIKA
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
 
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
 
Království perníku

Mapy, atlasy, průvodce a naše asociace

Představit si turistická informační střediska bez map, autoatlasů a průvodců si lze opravdu těžko. Snad celý život se "pohybuje” v této oblasti Marcel Goetz z Turistického informačního a mapového centra jižní Čechy v Českých Budějovicích
Již od roku 1995 usiluje o to, aby se o nás vědělo. Dnes se již můžeme setkat v celé řadě těchto materiálů s naším logem a adresářem asociace. Radou asociace byl pověřen řízením této oblasti jako vedoucí ediční sekce. S výsledky práce se již dnes můžeme seznámit v mnoha mapách, atlasech i průvodcích. Na otázku, jak vypadá současná situace, Marcel Goetz odpovídá: "Od prvních jednání v roce 1995 se nám postupně podařilo zajistit uveřejňování adres naší asociace u kartografie, Geomedie a Olympie Praha, SHOCart, M-Planu, Davida a Soukupa. Dále spolupracujeme s řadou drobných vydavatelství, např. při vydávání pexes a zveřejňování našeho loga v kvalitních turistických materiálech. Samozřejmě, že tento způsob propagace předpokládá, že bychom měli, tak jak je to zvykem, odebrat určitá množství materiálů. Do této doby to garantovalo naše turistické informační a mapové centrum, kdy jsme za každou zveřejňovanou adresu garantovali sami odběr cca za čtyři tisíce korun”.
Tento způsob však nejde uplatňovat do nekonečna.
To je pravda. Na trhu je složitá distribuční situace. Určitá vydavatelství pro nás pracují, smluvně nás podporuje celorepubliková distribuce firmy GeoMedie, ale v chaotické situaci a neznalosti smluvních partnerů profituje celá řada dalších firem, případně i drobní distributoři, kteří nebyli ochotni pomoci při financování projektu a při řešení koncepčních otázek. Samozřejmě, nemůžeme nařizovat zřizovatelům a provozovatelům turistických informačních středisek, že musí odebírat ty nebo ony mapy apod. Myslím si však, že již s přihlédnutím k tomu, že jsme v nich sami uvedeni, měli bychom je odebírat a nabízet k prodeji. Prodáváme tak vlastně výsledky své práce.
Vy jste se obrátil na jednání členského fóra s návrhem na další postup.
Za dobu činnosti ediční sekce se nám podařilo navázat dobré kontakty s vydavateli. Uvedl jsem, že až do této doby jsme zajišťovali odběr výtisků v naší firmě a že by bylo potřeba, aby se na distribuci a prodeji začali výrazněji podílet i pracovníci ve střediscích. U nových titulů, kde bude uveřejněna adresa příslušného turistického informačního střediska v rámci naší asociace si dovolíme automaticky poslat novinku ihned po vydání v minimálním objemu za tisíc korun. Další dodávky pak zajistí distributor firmy GoeMedia, který pomůže i s technickým vybavením infocentra. Tam, kde jsou s dodávkami zboží problémy, jsme ochotni zásobovat střediska přímo z Českých Budějovic. Dalším důležitým faktorem je skutečnost, že dodávky je možné odebírat pouze na dobírku, poštovné hradíme my. (Rabaty za prodej jsou uvedeny v jiném příspěvku - pozn. redakce).
Například nyní přišel na trh nový autoatlas, kde je na celé jedné straně zveřejněn adresář naší asociace. Měli bychom se naučit spolupracovat s těmi, kteří byli a jsou ochotni nadále být v dobrém kontaktu s naší asociací.

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 15.05.1999
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Rejstřík oblasti
Databanka akcí
 
REGIONY A OBLASTI ČR
  Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
 
ZPRÁVY A AKTUALITY
  Tiskové zprávy
 
SLUŽBY PRO TURISTY
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
 
KALENDÁŘ AKCÍ OBLASTI
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
FOLKLOR A TRADICE
  Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
REGIONÁLNÍ ROZVOJ
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba