FULNEK
Obecně závazná vyhláška č. 2/2000
o hospodaření s byty na území města Fulneku
Městské zastupitelstvo ve Fulneku se na svém zasedání dne 2.3.2000 usneslo vydat v souladu s § 16 a 36 odst. 1 písm. f) zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, tuto obecně závaznou vyhlášku:
Čl. 1
Působnost obecně závazné vyhlášky
1. Tato obecně závazná vyhláška stanoví podmínky pro hospodaření s byty ve vlastnictví Města Fulnek.
2. Byty ve vlastnictví Města Fulnek mohou být
a) pronajímány:
- dle pořadníku sestaveného na základě seznamu uchazečů, vedeného na Správě majetku Města Fulneku (dále jen SMMF)
- mimo pořadník na základě rozhodnutí městské rady
b) odprodány
- stávajícím uživatelům dle podmínek stanovených zákonem č. 72/1994 Sb. a Zásadami pro převod obytných domů, bytů, nebytových prostor a pozemků, tvořícími s nimi funkční celky z majetku Města Fulneku (dále jen Zásady)
- zájemci s nejvyšší nabídkou, pokud se jedná o byt, který je volný a podle Zá-
sad je určen k prodeji
Čl. 2
Žádost o pronájem bytu
1. Žádost se podává písemně.
2. Žadatelem o pronájem bytu může být každý občan starší 18 let, který je způsobilý k právním úkonům a který nevlastní žádný byt ani rodinný domek.
3. Žádost musí obsahovat :
- jméno a bydliště žadatele, rok narození, zaměstnání, trvalé bydliště
- jména osob, které se do požadovaného bytu chtějí s žadatelem nastěhovat , vztah k žadateli
- důvod k podání žádosti o byt
- podrobné údaje o současných bytových podmínkách
- v případě, že důvodem žádosti o byt je soudní výpověď, zdravotní stav nebo sociální důvody, je třeba k žádosti doložit odpovídající doklad
- velikost bytu, o který má žadatel zájem
4. Žadatelé se dělí do následujících skupin :
a) občané města Fulneku
b) občané, kteří nemají ve Fulneku trvalý pobyt, ale pracují ve Fulneku
c) ostatní
Čl. 3
Evidence žadatelů
1. Žadatel bude o zapsání do seznamu uchazečů vyrozuměn písemně do 30 dnů od podání žádosti.
2. Žadatel je povinen nahlásit každou změnu , která je rozhodná pro posouzení žádosti o byt (např. změna adresy, změna počtu členů v domácnosti, získání bytu , stavební povolení k výstavbě RD apod.)
3. Na počátku kalendářního roku, nejpozději však do 31.1. musí žadatel potvrdit , že na žádosti trvá. V případě, že takto neučiní, má se za to, že od žádosti odstoupil.
4. Do evidence nebudou zařazeni občané, kteří nesplňují podmínky uvedené v čl. 2 této vyhlášky.
5. Z evidence budou vyřazeni žadatelé:
- jejichž bytová potřeba byla vyřízená
- kteří uvedli nesprávné údaje, zvýhodňující je při řešení bytové situace
- kteří odmítnou bez vážných důvodů uzavřít nájemní smlouvu na přidělený byt
- kteří nepotvrdí svou žádost ve smyslu čl. 3, odst. 2 vyhlášky
- kteří se dopustili protiprávního obsazení bytu nebo hrubě porušují dobré mravy v dosud užívaném bytě
O vyřazení z evidence žadatelů bude žadatel písemně vyrozuměn.
Čl. 4
Pořadník žadatelů
1. Návrh pořadníku předkládá městské radě pracovní skupina pro stanovení pořadníku, kterou jmenuje městská rada. Schválený pořadník podepisuje starosta
2. Pořadník se sestavuje odděleně pro každou velikost bytu.
3. Nový pořadník se sestavuje po vyčerpání předcházejícího.
4. Pořadí žadatelů se neurčuje. Počet žadatelů v pořadníku musí odpovídat počtu bytů, které se podle předpokladu v průběhu roku uvolní. Pořadník se operativně doplní.
5. V případě uvolnění bytu rozhoduje o jeho přidělení městská rada na základě doporučení odborné pracovní skupiny pro stanovení pořadníku.
6. Schválený pořadník bude zveřejněn na úřední desce a bude k nahlédnutí na SMMF.
Čl. 5
Uzavírání nájemních smluv
1. Nájemní smlouvu uzavírá SMMF.
2. Po přidělení bytu městskou radou vyzve SMMF písemně žadatele k podepsání nájemní smlouvy. Nedostaví-li se žadatel ani na základě druhé písemné výzvy nebo odmítne-li bez závažných důvodů uzavřít nájemní smlouvu na nabízený byt, vyřadí se jeho žádost z evidence.
3. V případě vyčerpání pořadníku na požadovanou velikost bytu lze žadateli nabídnout byt jiné velikosti. Odmítne-li, nemá to za následek jeho vyřazení z pořadníku.
Čl. 6
Byty v domech s pečovatelskou službou
1. Žádosti o pronájem bytu v domě s pečovatelskou službou se podávají na oddělení sociálních věcí Kanceláře úřadu.
2. Byty jsou přidělovány podle těchto kritérií :
- zdravotní stav uchazeče
- datum podání žádosti
Žadatelé s trvalým pobytem ve Fulneku mají přednost před ostatními.
3. O přidělení bytu v DPS rozhoduje na návrh oddělení sociálních věcí KÚ městská rada.
Čl. 7
Přechod nájmu bytu
1. Splnění podmínek pro přechod nájmu bytu podle § 706 - 708 občanského zákoníku musí být prokazatelně doloženo. Teprve poté bude změna provedena.
Čl. 8
Podnájem bytu (části bytu)
1. Podnájem bytu nebo jeho části se řídí § 719 občanského zákoníku. Písemný souhlas uděluje městská rada na základě vyjádření odborné pracovní skupiny pro stanovení pořadníku. Souhlas se poskytne na dobu určitou, nejdéle však na 2 roky.
Čl. 9
Směna bytu
1. Směna bytu se řídí § 715 občanského zákoníku. Souhlas ke směně bytů uděluje městská
rada, která si v případě potřeby vyžádá stanovisko odborné pracovní skupiny pro stanovení pořadníku.
Čl. 10
1. Zrušuje se obecně závazná vyhláška č. 1/1993.
2. Tato obecně závazná vyhláška nabývá účinnosti dne
Vyhlášena dne: 3.3.2000
Ing. Josef Rychtárik,v.r.
starosta
SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY
Zveřejněno 03.03.2000 v 18:30 hodin