KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
JIŽNÍ ČECHY
  Dopravní přístupnost
Informační centra
Města a obce
Osobnosti a rodáci
Destinační management
 
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
  Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Katalog KUDY Z NUDY
Aktivní dovolená
 
PAMÁTKY A ZAJÍMAVOSTI
  Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
 
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
  Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
 
LÁZEŇSTVÍ
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
KONGRESOVÁ TURISTIKA
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
 
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
 
Království perníku

Nepřipomíná vám to něco?

Rozhovor pracovnice informačního centra (ic) s provozovatelem nově přestěhované služby:
IC: Dobrý den, to jsem ráda, že vás vidím, telefonovala jsem vám, abych zjistila ceny a novou provozní dobu, jak jste teď na novém místě, ale nikdo to nebral.
PROVOZOVATEL: Ale mně nikdo neříkal, že vám to musím hlásit, já to měla oznámit na městě a tam jsem to oznámila. To vám mají říci oni.
IC: Oni mi to nebudou hlásit, to je ve vašem zájmu, abych na dotazy na provozní dobu a ceny mohla podat potřebné informace. Je to v podstatě vaše reklama a je to zdarma! A zájem je veliký!
PROVOZOVATEL: A ti ostatní co jsou v novém objektu, ti vám něco hlásili?
IC: Bohužel taky ne, budu je také shánět, abych tu ty údaje měla.
PROVOZOVATEL: No, já žádnou reklamu nepotřebuji. Ti co byli zvyklí k nám chodit, si nás najdou. A je to na objednávku, takže si každý může dopředu zavolat a domluvit se.
IC: Dobře, já jsem vám to jen chtěla nabídnout.
PROVOZOVATEL: Konec konců je ta provozní doba stejná.
IC: Ale to přece není, už jsem zjistila, že pondělí je celý den zavřeno a to přece nebylo!
PROVOZOVATEL: No, já stejně nevím, jestli tam zůstaneme, chodí tam tak málo lidí, že to ani nevydělá na nájem.

Poznámka pod čarou: denně nám na informační centrum volají lidé dotazy na tuto službu. Provozovatel má málo zákazníků - neví, zda služba vydělá na nájem - ale přece si nebude dělat u nás zadarmo reklamu. No uznejte, to přece nemá zapotřebí.

Nepřipomíná Vám to něco?

Simona Sládková
Ševčíkova 23
341 01 Horažďovice
Česko (CZ)
fax: (+420) 376 513 530

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím 16 názorů)


Pane Korda
budu moc ráda, když budete mít čas a přijedete na podzimní setkáni IC - třeba si o tomto problému můžeme osobně popovídat. A jenom taková maličkost - pokud se mnou ubyvatel nemá sjednanou smlouvu, nemohu se tvařit, že neexistuje. Jednak je u nás ubytování nedostatek a jednak jsem infocentrum a beru si za povinnost podat klientovi komplexní informaci....
S. sládková


Jsem příjemně překvapen, že na můj skromný amatérský příspěvek se někdo ozval, i když jsem ve skrytu duše věřil, že to zřejmě budou Pardubice než Horažďovice. Ale i tak jsem nadšen,že vnitrocechová komunikace skutečně funguje. Vzhledem k tomu, že ještě nejsem ani čekatel (ne mojí vinou), ale jen budoucí Váš kolega, nemohu mít samozřejmě nárok na nějaké informační rozumy. Mám jen své zkušenosti, protože od roku 1967 žiji v různých oblastech Šumavy, v Hartmanicích, Srní, Prášilech, Ž. Rudě, Sušici, Vimperku, Českých Žlebech, Zdíkově, Klatovech a potom v Plzni a v Praze. Mám zájem na tom, aby se krásy Šumavy vryly do lidských duší. Myslím si, že turisty mám dokonale \"přečtené\".Aby lidé, kteří nás v našich IC osloví, a chtějí základní informace, se v našich regionech cítili svátečně. Když nebudou, tak příště nepřijedou. Vážená pí. Simono, u mne skutečně není běžné, že se turista zeptá na cenu. Už jsem předeslal, že jsem ve stadiu začátečníka a zřizovatele IC, takže s Vaší otázkou se zřejmě potkám v budoucnu.Protože jsem názorově spíše na pravici, myslím si, že cenová otázka ubytování je soukromá záležitost smluvních stran, tedy turisty a ubytovatele. My jsme jen zprostředkovatelé.Nakonec to má většina z nás má uvedena v živnostenských listech.Uznávám však Váš názor, že rozpor původních a nynějších cen u konkrétního ubytovatele Vám přináší nepříjemné situace. Proti tomu je jen jedna ochrana. Buď ubytovatel pro Vaše IC stanoví závazné ceny, nebo jej nedoporučujte. Sám musí uznat co je pro něj výnos nebo ztráta.V mém případě, pokud ubytovatel se mnou nesjedná\"zprostředkovatelskou smlouvu\" za ceny určené na konkrétní sezónu, tak nebude v mých informačních zprávách uveden, tudíž pro naše IC neexistuje. Je samozřejmé, že ze z cen sjednaných mezi ubytovatelem a turistou má IC určitou provizi.Vím, že je to tvrdé, ale jiná cesta k naší existenci IC není. Chci tím jen naznačit, že pokud před začátkem letní (zimní) sezóny nemáme písemně zaručeny kontrakty na jednotlivé ubytovatele, tak se v přístupu k turistovi chováme amatérsky. Dodatečně totiž zjišťujeme skutečnost - vesměs v náš neprospěch. Těším se na naše osobní setkání a přeji pevné zdraví. Karel Korda


20.03.2002 v 11:59Simona Sládková

Pane Korda
A u vás není běžné, že se turista zajímá při hledání ubytování zejména o cenu? Dotazy typu: "Hledám něco slušnýho, ale ne drahýho na jednu noc" jsou u nás denním chlebem. A já musím mít představu, kolik ubytování kde stojí. Klienti to odemne očekávají.... (mimochodem někdo má představu, že pojem "ne drahé" je splněn při ceně 150,- na osobu, někdo očekává tak 500,-).
Mně na dotazech o ceně nepřijde nic nepatřičného, já přece nabízím nějaký produkt a informace např. o vybavení, počtu lůžek, či dalších službách, stejně jako o ceně, patři k servisu. To by mi potom třeba neřekli, že mají jen 2lůžkové pokoje a divili by se, proč to chci vědět.
S. Sládková


Vážení mí budoucí kolegové, zřejmě je i pravda na druhé straně. Začne-li se Vás někdo vyptávat na různé podrobnosti, asi zbystříte a budete nedůvěřiví, jako ti "ubytovatelé". Myslím si, že to chce osobní jednání, alespoň při prvním kontaktu. Chce to pohled z očí do očí a ne telefonický dotaz. Pokud člověk není přesvědčen o upřímnosti druhé strany, je vždy ostražitý. Mimochodem, ptát se na ceny ubytování (a potom s nimi pracovat jako se závaznou informací), si myslím, že je krajně nezdvořilé. To je skutečně věc ubytovatele a jeho smlouvání. Naše informatika nesmí být založena na poskytování cenových relací, ale na možnostech výběru pro jednotlivé turisty. Nebudeme přeci kontrolní cenový orgán.
Turista nechť si vybere optimální variantu.
Jinak Vás všechny zdravím a přeji pevné zdraví.


18.09.2001 v 13:47Eva

Nemám k tomu co dodat!


13.09.2001 v 22:23

ahoj


V našem IC je situace obdobná. Při poslední aktualizaci naší databáze firem nás několik podnikatelů podrobilo klasickému "výslechu" typu: "Proč potřebujete informace o naší firmě?; K čemu budou tyto údaje použity?; Na základě čeho jsme povinni Vám tyto informace poskytovat?" apod.
Někteří "podnikatelé" pak došli až tak daleko, že po nás požadovali předložení občanského průkazu se slovy: "Žádné INTERNÍ informace Vám poskytovat nebudeme." (Za interní jsou tedy považovány informace o adrese, tel. spojení a provozní době).


05.09.2001 v 09:22Luděk Šorm, IC Pardubice

Co je blbost? "Prozíravé" chování některých poskytovatelů služeb? Pokud je to myšleno takto, pak souhlasím. Bohužel kolegové mají pravdu - podobné zkušenosti máme ve všech Íčkách.


04.09.2001 v 13:09kamarád

Je to ale blbost.


01.09.2001 v 11:43Simona Sládková

U más moc cizinců není, ale také jsem zažila dělání ceny"podle ksichtu". Informovala jsem zájemce o ubytování podle podkladů, které jsem z hotelu měla a oni mi druhý den přišli vynadat, že jsem jim řekla, že je cena na osobu 300,- Kč a oni jim počítali 400,-. Tak jsem se šla do hotelu přeptat a majitelka mi řekla "A viděla jste, jakým bourákem přijeli? Ti na to mají......."


PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVKYNEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY

Zveřejněno 28.08.2001 v 11:22 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Rejstřík oblasti
Databanka akcí
 
REGIONY A OBLASTI ČR
  Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
 
ZPRÁVY A AKTUALITY
  Tiskové zprávy
 
SLUŽBY PRO TURISTY
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
 
KALENDÁŘ AKCÍ OBLASTI
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
FOLKLOR A TRADICE
  Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
REGIONÁLNÍ ROZVOJ
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba