|
135 Most - Osek město - Dubí - Moldava v Krušných horách [ Železniční trať ]Moldavská dráha (nazývaná též Teplický Semmering) je železniční trať spojující Most s Moldavou v Krušných horách (do roku 1945 pokračovala až do saského Freibergu). V jízdním řádu pro cestující je uváděna v tabulce 135. Trať vybudovala společnost Pražsko-duchcovská dráha, hlavním cílem bylo umožnit export uhlí do sousedního Saska. První projekty na propojení Mostecké uhelné pánve se Saskem vznikly již v šedesátých letech devatenáctého století, finanční a technické obtíže však stavbu pozdržely. Úsek Most–Hrob byl otevřen 15. května 1877, úsek Hrob – Moldava v Krušných horách až 6. prosince 1884. Přeshraniční provoz do saského Freibergu započal 18. května 1885. Úsek Louka u Litvínova – Moldava je od roku 1998 evidován jako kulturní památka. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY- 0.00 km Most [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
- 7.00 km Most-Kopisty [ Železniční stanice ] [gps], 245.00 m.n.m.
- 10.00 km Most-Minerva [ Železniční stanice ] [gps], 245.00 m.n.m.
- 14.00 km Litvínov město [ Železniční stanice ] [gps], 300.00 m.n.m.
- 15.00 km Louka u Litvínova [ Železniční stanice ] [gps], 305.00 m.n.m.
- 16.00 km Lom u Mostu zastávka [ Železniční stanice ] [gps], 320.00 m.n.m.
- 20.00 km Osek město [ Železniční stanice ] [gps], 345.00 m.n.m.
- 22.00 km Horní Háj [ Železniční stanice ] [gps], 355.00 m.n.m.
- 25.00 km Hrob [ Železniční stanice ] [gps], 395.00 m.n.m.
- 27.00 km Střelná v Krušných horách [ Železniční stanice ] [gps], 440.00 m.n.m.
- 31.00 km Dubí [ Železniční stanice ] [gps], 570.00 m.n.m.
- 36.00 km Mikulov v Krušných horách [ Železniční stanice ] [gps], 720.00 m.n.m.
- 38.00 km Mikulov-Nové Město [ Železniční stanice ] [gps], 775.00 m.n.m.
- 40.00 km Moldava v Krušných horách [ Železniční stanice ] [gps], 780.00 m.n.m.
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 12.12.2021 v 17:55 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
|
|