|
Odbor finanční a kontrolní [ Odbor města nebo obce ] Úsek účetnictví a rozpočtu
- Zajišťuje zpracování a projednání rozpočtu města na jednotlivé rozpočtové roky v třídění podle rozpočtové skladby, kterou stanoví Ministerstvo financí vyhláškou.
- Sestavuje návrh pravidel rozpočtového provizoria v souladu se zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.
- Sestavuje na základě uzavřených smluvních vztahů a přijatých závazků rozpočtový výhled zpravidla na 2 až 5 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet.
- Po schválení rozpočtu v ZM provádí neprodleně rozpis rozpočtu členěný podle podrobné rozpočtové skladby.
- Zajišťuje finanční hospodaření města podle schváleného rozpočtu, provádí pravidelnou, systematickou a úplnou kontrolu hospodaření města.
- Zajišťuje zpracování změn rozpočtu a rozpočtových opatření, které mohou nastat po jeho schválení z důvodu organizačních změn, z důvodu změn právních předpisů ovlivňujících výši rozpočtovaných příjmů nebo výdajů, z důvodu věcných změn.
- Shromažďuje veškeré podklady a návrhy pro zpracování rozpočtu a jednot-livých změn rozpočtu města. Tyto návrhy předkládá a projednává v dostatečném předstihu před jejich přijetím v příslušných orgánech města a výborech ZM.
- Zpracovává po skončení kalendářního roku údaje o hospodaření města do závěrečného účtu, v němž jsou obsaženy veškeré údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů v plném členění podle rozpočtové skladby a o dalších fi-nančních operacích, včetně tvorby a použití fondů tak, aby bylo možné zhodnotit finanční hospodaření města a jimi zřízených příspěvkových orga-nizací a hospodaření s majetkem. Provádí vyúčtování finančních vztahů se státním rozpočtem a rozpočtem kraje.
- Navrhuje a organizačně zajišťuje přezkum hospodaření města auditorem.
- Zabezpečuje a zodpovídá za vedení účetnictví města v souladu se zákonem o účetnictví a dalšími souvisejícími zákony a vyhláškami.
- Zpracovává výkazy města a zabezpečuje jejich zasílání na MFČR ve stanovených termínech.
- Zpracovává Roční výkaz organizačních složek státu, ÚSC, PO a podobných vládních institucí.
- Sleduje odděleně čerpání účelových prostředků - dotací od jednotlivých poskytovatelů (SR, KÚ, Regionální rada, jednotlivá ministerstva atd.), zajiš-ťuje jejich oddělenou účetní evidenci a podílí se na jejich vyúčtování s příslušnými odbory a odděleními.
- Ve spolupráci s Odborem rozvoje města provádí finanční vypořádání města se zřízenými příspěvkovými organizacemi.
- Provádí kontrolu účetních výkazů, vede jejich evidenci.
- Zabezpečuje vyúčtování provozních záloh.
- Zabezpečuje tisk účetních sestav a jejich předání jednotlivým správcům finančních prostředků.
- Zabezpečuje styk s peněžními ústavy včetně zřizování a rušení účtů, otevírá limity čerpacích účtů u dotací.
- Ve spolupráci s bankou zajišťuje zhodnocování volných finančních prostředků.
- Centrálně vede evidenci objednávek.
- Vede evidenci rozestavěných staveb na účtu 042.
- Zajišťuje podklady ke zpracování dokladové inventarizace.
- Centrálně vede evidenci přijatých a vydaných faktur a evidenci platebních poukazů.
- Proplácí faktury dodavatelům, vystavuje faktury za město na základě podkladů příslušných vedoucích odborů a zajišťuje jejich distribuci dodavatelům, vede evidenci pohledávek dle knihy faktur.
- Sleduje úhrady příjmových položek - pronájmy, věcná břemena, prodeje pozemků, bytů, pokut apod.
- Sleduje odděleně příjmy a výdaje pro DPH a zpracovává daňové přiznání za DPH.
- Zpracovává daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob za město.
- Zabezpečuje měsíčně účtování o příjmech a výdajích SMMP s.r.o. v souladu s komisionářskou smlouvou.
- Zakládá všechny smlouvy za město s výjimkou smluv pracovně právních.
- Zabezpečuje výběrová řízení na poskytovatele bankovních úvěrů.
- Sleduje a zajišťuje splácení úvěrů a úroků u přijatých bankovních úvěrů.
- Zpracovává návrhy vnitřních norem týkajících se rozpočtu a účetnictví města.
- Sleduje a aktualizuje podpisové vzory.
- Zabezpečuje ukládání dokumentů finančního a kontrolního na „N“ disk.
Úsek poplatků a vymáhání pohledávek
- Vykonává státní správu na úseku výherních hracích přístrojů a videoloterních terminálů.
- Provádí fyzickou kontrolu výherních hracích přístrojů v hernách.
- Provádí správu místního poplatku ze psů na základě OZV.
- Provádí odvody správního poplatku za výherní hrací přístroje na finanční úřad.
- Provádí správu místního poplatku za svoz komunálního odpadu na základě OZV.
- Vede evidenci pohledávek místních poplatků a ostatních pohledávek.
- Provádí upomínky neuhrazených plateb, vydává platební výměry, provádí návrhy na exekuce.
- Předává podklady právníkovi města k podání návrhů na výkon rozhodnutí.
- Provádí správu místního poplatku za užívání veřejného prostranství pro umístění dočasných staveb a zařízení sloužící pro poskytování prodeje a služeb a umístění zařízení cirkusů, lunaparků a jiných obdobných atrakcí.
- Provádí správu místního poplatku za užívání veřejného prostranství pro konání reklamních akcí.
- Zpracovává podklady pro odpis nevymožených pohledávek.
- Zajišťuje evidenci, vydávání a vyúčtování pokutových bloků.
- Vede a vymáhá agendu dlužníků dávek sociální péče a hmotné nouze.
Úsek evidence a likvidace majetku, inventarizace majetku a pojištění
- Vede evidenci majetku města v informačním systému včetně odepisování a kategorizace majetku v souladu s platnými účetními předpisy.
- Zabezpečuje přenos údajů z prvotní evidence nemovitého majetku do informačního systému.
- Řeší likvidaci majetku - administrativní úkony, shromažďuje návrhy na vyřazení a likvidaci majetku města, zpracovává doklady a rozhodnutí o vyřa-zení a likvidaci majetku města, zajišťuje prodej likvidovaného majetku, zpracovává zprávu do RM v souladu s pravidly o vyřazování a likvidaci mo-vitého majetku města.
- Realizuje daň z převodu nemovitostí.
- Zabezpečuje podklady pro daň z nemovitostí, nárokuje finanční prostředky do rozpočtu města na úhradu daně z nemovitostí.
- Zabezpečuje agendu úpravy výše daně z nemovitostí (vyhláška o koeficien-tu).
- Zajišťuje inventarizaci majetku města - směrnice, tiskopisy, závěrečná zpráva, kompletace dokumentů souvisejících s inventarizací majetku a zá-vazků.
- Zajišťuje pojištění majetku města, spolupracuje s makléřskou firmou.
- Je aktivně nápomocen a zúčastňuje se předávání a přebírání inventáře - drobného majetku, který není využit a při jeho uskladnění přebírají péči nad tímto příslušní správci subjektu, ve kterém je uložen.
Úsek pokladny a mzdová problematika
- Zabezpečuje pokladní službu.
- Provádí likvidaci cestovních příkazů při tuzemských a zahraničních pracovních cestách.
- Zajišťuje nákup stravenek. Vydává stravenky zaměstnancům města, uvolněným funkcionářům, koriguje nárok všech v závislosti na uskutečněných pracovních cestách a nepřítomnosti zaměstnanců z důvodu pracovní ne-schopnosti, popř. čerpání dovolené.
- Zpracovává mzdovou agendu zaměstnanců města včetně organizačních složek, městské policie, uvolněných a neuvolněných funkcionářů (výpočet mezd vč. odvodů na sociálním a zdravotním pojištění, výpočet daně ze zá-vislé činnosti, roční zúčtování daně z příjmů fyzických osob).
- Zabezpečuje výpočet a evidenci nemocenských dávek.
- Zajišťuje agendu evidenčních listů.
- Komunikuje se státními institucemi - zdrav. pojišťovny, správa soc. zabezp., FÚ, PÚ.
- Zabezpečuje vyplnění a odesílání statistických výkazů v oblasti mzdové a personální.
- Zpracovává mzdovou agendu včetně vyplnění statistických výkazů pro obec Trnávku.
Úsek kontrolní
- Zpracovává roční plán kontrol.
- Provádí kontrolní činnost v souladu s ročním plánem kontrol schváleným starostou města.
- Vykonává veřejnosprávní kontrolu podle zákona č 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, u příspěvkových organizací zřízených městem Příbor.
- Vykonává veřejnosprávní kontrolu podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, u žadatelů o veřejnou finanční podporu nebo jejich příjemců.
- Vykonává veřejnosprávní kontrolu podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozděj-ších předpisů a zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, u založených obchodních společností (akciové společnosti, společnosti s ručením omezeným), a to pouze v případě, že je obchodní společnost v postavení žadatele o veřejnou finanční podporu nebo jeho příjemcem.
- Zpracovává příslušné dokumenty z kontrol, tzn. protokoly o provedených kontrolách, jejichž součástí je návrh opatření k nápravě nedostatků zjištěných při veřejnosprávní kontrole.
- Výsledné materiály z kontrol, tzn. protokoly z provedených kontrol, včetně návrhu opatření k nápravě nedostatků zjištěných při veřejnosprávní kontrole, předává kontrolované osobě a starostovi města.
- Prověřuje plnění opatření k nápravě nedostatků zjištěných při veřej-nosprávní kontrole přijatých kontrolovanými osobami.
- Předkládá starostovi města námitky kontrolovaných osob proti protokolu z provedené kontroly k rozhodnutí, pokud námitkám v plném rozsahu nevyhoví.
- V zájmu odborného posouzení věci při veřejnosprávní kontrole navrhuje starostovi další osoby (např. znalce, tlumočníky, odborné experty) podle § 16 zákona o finanční kontrole, zabezpečuje jejich poučení a vybavení pověřeními k provedení kontroly.
- Navrhuje uložení pokuty kontrolovaným osobám za maření veřejnosprávní kontroly vykonávané na místě.
- Navrhuje uložení pokuty kontrolovaným osobám za nepřijetí nebo neplnění přijatých opatření k nápravě nedostatků zjištěných při veřejnosprávní kontrole.
- Provádí úkony ve věci vrácení nevyčerpaných nebo neoprávněně čerpa-ných finančních prostředků ve smyslu § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a informuje o těchto příslušné odbory MÚ případně městskou policii.
- Zpracovává roční zprávy o výsledcích veřejnosprávních kontrol provedených u příspěvkových organizací zřízených městem, u příjemců veřejné finanční podpory poskytnuté z rozpočtu města Příbor a u založených obchodních společností, které jsou příjemci veřejné finanční podpory poskytnuté z rozpočtu města Příbor.
- Na základě písemné zprávy o výsledcích řídících kontrol v rámci vnitřního kontrolního systému městského úřadu zpracované tajemníkem a na základě zprávy o výsledcích veřejnosprávních kontrol provedených u příspěvkových organizací zřízených městem, u příjemců veřejné finanční podpory poskytnuté z rozpočtu města Příbor a u založených obchodních společností, které jsou příjemci veřejné finanční podpory poskytnuté z rozpočtu města Příbor, zpracovává závěrečnou roční zprávu o výsledcích finančních kontrol, kterou předkládá v rozsahu a v termínu stanoveném platnými právními předpisy Krajského úřadu Moravskoslezského kraje.
- Zajišťuje nejméně jednou ročně prověření přiměřenosti a účinnosti vnitřního kontrolního systému u příspěvkových organizací zřízených městem, o zjištěních z provedených kontrol zpracovává zprávu s doporučením k přijetí opatření k nápravě zjištěných nedostatků, předcházení a zmírnění rizik a ke zdokonalování vnitřního kontrolního systému v těchto organizacích.
- Zpracovává návrhy vnitřních norem vztahujících se k finanční kontrole.
- Zpracovává rozbory výsledků hospodaření příspěvkových organizací města jako podklad pro tvorbu návrhu rozpočtu těchto organizací na následující roky.
- Vyjadřuje se k návrhům ceníku služeb realizovaných TS Příbor.
KONTAKTNÍ ADRESA:Ing. Kamila Nenutilová, vedoucí odboru, rozpočet města, 2. patro Náměstí Sigmunda Freuda 19 742 58 Příbor Česko (CZ) fax: (+420) 556 722 093 Z TISKOVÝCH ZPRÁV A ČLÁNKŮ
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
|
|