|
Silniční most [ Most nebo viadukt ]Přes mlýnský náhon vedl původně most dřevěný. Stavba kamenného mostu započala v roce 1862 a první povozy tu projížděly již roku 1864. Most je 23 m dlouhý a 6 m široký. Za přejezd mostu se vybíralo mýtné. Na místě dnešního železného mostu stála původně dřevěná lávka pro pěší. Povozy přejížděly přes brod. Pouze při velké vodě, mohly projet i přes lávku. Lávka byla často povodněmi poničena a musela se stále opravovat. Výstavbu železného mostu přes řeku Blanici si vyžádal také neustálý provoz po této trase hlavně z Písku na ražické nádraží. Železnou konstrukci zhotovila firma Bondy z Prahy. Most byl slavnostně vysvěcen 22. listopadu 1884. Dnes se už jde o technickou památku. Oba mosty byly poškozeny velkou povodní v roce 2002 a v následujícím roce znovu opraveny.
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
|
|